سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان با بیان اینکه نظام آموزش عالی با یک نظام خاص مدیریت می‌شود، اظهار کرد: قانون خاص مدیریت آموزش و پرورش تدوین خواهد شد که این قانون به ارتقای استانداردهای آموزشی کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی پارسی پو؛ سید جواد حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش از بوروکراسی اداری رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که آموزش و پرورش باید به سمت ارتقای کیفیت هدایت شود، به تامل و تعمق ۳۵ ساله خود در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نظام تعلیم و تربیت برای ارتقای کیفیت به همت و تلاش همگانی نیاز دارد.

حسینی با اشاره به اینکه ترویج و تثبیت تعلیم و تربیت با اصلاح مدل‌های تربیتی محقق می‌شود، ادامه داد: مدل‌های تربیتی باید با نگاه اصلاحی مدیریت شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با یادآوری این مطلب که ۶۰ درصد راهکارهای سند تحول بنیادین راهکارهای تاسیسی و ۳۰ درصد آن راهکارهای تربیتی و تقویتی است، اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت یک فرا وزارت‌خانه است و به قوانین خاص برای اداره خودش نیاز دارد.

وی سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را پایدارترین نوع سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت: آموزش و پرورش با قوانین عامی که سایر وزارتخانه‌ها اداره می‌شوند، مدیریت می‌شود که بسیاری از فرصت‌های خلق ثروت را از ما می گیرد لذا نظام تعلیم و تربیت به قوانین خاص خود برای اداره کردن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نظام آموزش عالی با یک نظام خاص مدیریت می‌شود، ادامه داد: قانون خاص مدیریت آموزش و پرورش تدوین خواهد شد که این قانون به ارتقای استانداردهای آموزشی کمک خواهد کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش صندوق ذخیره فرهنگیان را ساختاری برای ارتقای سطح معیشت فرهنگیان خواند و گفت: این صندوق در ۱۵۰ شرکت و صندوق سهم دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین دریافتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی از صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است، اظهار کرد: ۶۲۰ میلیارد تومان سود بین فرهنگیان توزیع شده و این سود در چند سال آینده به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

حسینی با اشاره به اینکه دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به فرهنگیان است، ادامه داد: در این صندوق نمی خواهیم مانند نظام بانکی عمل کنیم لذا صندوق ذخیره هرگاه شرکتی را خرید آن شرکت ارزش افزوده ایجاد می‌کند و این سود برای تمام فرهنگیان باید محاسبه شود.

بیشتر بخوانید:

از رینگ اسپرت تا چراغ زنون؛ کدام تغییرات خودرو باعث مردودی در معاینه فنی می‌ شود؟

توصیه های ایمنی در خصوص تخریب ساختمان های قدیمی جهت جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه+فیلم

سومین کارگر خیابان ظفر جان خود را از دست داد

دیه دست کودک ۱۰ ساله سیستانی به طور کامل پرداخت خواهد شد

چطور به رمز کارت هوشمند سوخت خودرو دسترسی پیدا کنیم؟

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه آموزش و پرورش باید بالفعل شود، ادامه داد: بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال ۹۲ به ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است‌.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق و مزایا اختصاص می‌یابد، ادامه داد: با ظرفیت سازی قوانین موجود و تشکیل تیم اقتصادی به ارتقای معیشت فرهنگیان کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که نظام تعلیم و تربیت را رنج می‌دهد، حجم زیاد پارسی پومه درسی است، گفت: ۱۲۹۰۰ ساعت پارسی پومه درسی از سال اول دبستان تا پایان دوره متوسطه داریم که نتیجه آن حافظه گرایی و غیرمهارتی شدن دانش آموزان است؛  در حالی که در دنیا  ۸ هزار ساعت آموزش داریم.

حسینی مدرسه را کانون تحول و جعبه سیاه جامعه خواند و با تاکید بر اینکه معلم کارگزار فکور جامعه است و مدرسه رمز توسعه جامعه است، اضافه کرد: مسئولان در بودجه‌ریزی اولویت اول را به نظام تعلیم و تربیت در نظر بگیرند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل جدی نظام تعلیم و تربیت وجود یک ساختار عمودی و بوروکراسی است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از ستاد تا صف لایه‌های متعددی دارد لذا باید فاصله صف و ستاد را کاهش دهیم و قدرت اختیار را به صورت قانونی به مدارس واگذار کنیم و این طرح با رویکرد قدرت دهی به مدارس تصویب خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code