به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری پارسی پو؛ اغلب خانم‌ها در آستانه ۴۰ سالگی به فکر تناسب اندام و کاهش وزن می‌افتند. نوسان هورمون‌ها و استرس‌ها همگی بر بالا رفتن وزن در این دهه تاثیر دارند؛ ولی نگران نباشید راه‌های زیادی برای تناسب اندام و کاهش وزن در دهه ۴۰ سالگی وجود دارد که در ادامه برای شما بررسی می‌کنیم.

► بررسی دارو‌ها و جایگزین کردن آن‌ها در صورت امکان
«رابرت زیلتزر»، پزشک متخصص تغذیه و رژیم لاغری در مرکز کاهش وزن «اسکاتسدیل» در آریزونا می‌گوید: داروهای «مسدودکننده بتا» که برای فشار خون بالا مصرف می‌شوند و داروهای خاص افسردگی و دیابت می‌توانند باعث افزایش وزن شوند؛ بنابراین اگر شک دارید که داروهای شما موجب افزایش وزن شده‌اند به پزشک خود اطلاع دهید.

► تهیه پارسی پومه غذایی
از دیگر راهکار‌هایی که برای مبارزه با افزایش وزن برای زنانی که در دهه ۴۰ سالگی قرار دارند توصیه می‌شود، تهیه یک پارسی پومه غذایی است. با تهیه یک پارسی پومه غذایی واقعی راحت‌تر می‌توان به خوراکی‌های ناسالم نه گفت. برای این منظور باید خوراکی‌هایی را که می‌خواهید در طول یک هفته مصرف کنید مشخص و فهرستی برای خرید لوازم اولیه آن‌ها تهیه و طبق آن پارسی پومه غذایی در طول هفته مدنظر عمل کنید.

► قبل از غذا خوردن آب بنوشید
اگر قبل از هر وعده غذایی یک بطری۵۰۰ سی‌سی آب بنوشید غذای کمتری مصرف خواهید کرد.

► با مصرف سبزیجات خود را سیر نگه دارید
اگر سعی کنید در هر وعده غذایی سبزیجات را در پارسی پومه خود بگنجانید؛ علاوه بر این‌که کالری کمی دریافت می‌کنید مدت زمان بیشتری هم سیر هستید.

► مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید
برای کاهش وزن نیازی به حذف کامل کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی نیست بلکه با کاهش آن‌ها می‌توان راحت‌تر وزن کم کرد و کاهش وزن خود را نگه داشت.

► انجام ورزش‌هایی برای کاهش استرس
علایم پیش از یائسگی و بسیاری از عوامل دیگری که زنان در دهه ۴۰ سالگی با آن مواجهند از جمله ترک کردن خانه توسط فرزندان برای رفتن به دانشگاه، فشار‌های کاری، پیر شدن والدینشان و نگرانی‌های مالی استرس زیادی در زندگی آنان ایجاد می‌کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code