به گزارش گروه خبر خبرگزاری پارسی پو، “حمید بعیدی نژاد” در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز خبرگزاری محترم تسنیم با انتشار خبری از راه اندازی‌ ساختاری غیرضرور در بخش کنسولی سفارت کشورمان در لندن و تحمیل هزینه های غیرضرور بر مردم گزارش داده است. این مطلب که بر مبنای اطلاعات مغرضانه به نقل از منابعی ناشناس گزارش شده است ، تکذیب می گردد.

وی افزود: از خبرگزاری وزین و با سابقه تسنیم که به نهادهای انقلابی تعلق دارد انتظار نمی رفت که در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، با استناد به منابع ناشناخته، فعالیت نهادهای رسمی جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال ببرد. 

سفیر کشورمان ادامه داد: خبرگزاری تسنیم در این گزارش خبری به «تحقیقات» خود پیرامون موضوع اشاره نموده است، درحالی که کمترین سطح تحقیق در این زمینه ایجاب می کرد که حداقل نظر سفارت و بخش کنسولی هم در خصوص این گزارش کسب گردد. 

بعیدی نژاد جهت روشنگری بیشتر افزود : لازم به توضیح است که یکی از دغدغه های جدی این سفارت و بخش کنسولی ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به هموطنان ایرانی در انگلستان می‌ باشد که خوشبختانه با تصمیمات مهمی که در ماه‌ها و به ویژه هفته های اخیر گرفته شده است، سرعت و کیفیت

 خدمت رسانی به ایرانیان با هزینه های کمتر به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

وی تصریح کرد که هدف غایی بخش کنسولی سفارت تضمین ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ، بدون نیاز به مراجعه حضوری ایرانیان به بخش کنسولی می‌باشد.

 سفیر ایران توضیح داد: گستردگی اقامت ایرانیان در شهرهای مختلف انگلستان که ساعت ها از لندن فاصله دارند، ایجاب می کند که مردم برای هر بار حضور به بخش کنسولی، ناچار به مسافرت از شهرهای دور و نزدیک به لندن شده و هزینه های مالی و دردسرهای زیادی را متحمل شوند. 

بعیدی نژاد افزود که در اقدامات جدید، مردم عزیزمان بدون نیاز به مراجعه حضوری، امکان این را یافته اند که کاملا منطبق با چارچوب و مقررات قانونی موجود، از طریق خدمات آنلاین و خدمات پست، از خدمات کنسولی سریع برخوردار شوند. ضمن آنکه مراجعه حضوری در مواقع ضروری که از جمله برای احراز هویت و تکمیل جنبه های حقوقی کار ضروری می‌باشد، با تعیین وقت قبلی صورت می پذیرد تا امکان پارسی پومه ریزی بهتر با آرامش کافی برای هموطنان عزیز فراهم گردد. 

وی افزود: در این چارچوب نه تنها هزینه های مردم کاهش می یابد بلکه رویه های اداری نیز ساده تر و سریعتر می شوند. 

بعیدی نژاد با بیان این که این نوع خدمت رسانی غیر حضوری باعث کم رونقی ، تعطیلی و در نتیجه از بین رفتن منافع برخی شرکت‌ ها و افراد سودجویی شده است که مدت‌ هاست با منفعت جویی از مردم در سایه مراجعه حضوری آنان مبالغی چند برابر تعرفه های رسمی از مردم کسب درآمد می کرده اند ، خاطرنشان کرد: این گونه افراد در شرایط جدید با انتشار اخبار نادرست و جوسازی های ناسالم قصد دارند این سفارت را بدلایل منافع شخصی خود، از ارتقاء روش های خدمت رسانی منصرف نمایند. 

وی در پایان تصریح کرد: از خبرگزاری محترم تسنیم انتظار دارد در شرایط مشابه و قبل از انتشار این گونه اطلاعات نادرست از سوی افراد و منابع مشکوک، با این سفارت تماس بگیرند تا بتوانند با انعکاس اخبار درست، به وظیفه خود در اطلاع رسانی مسئولانه و صحیح، جامه عمل بپوشانند. 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code