محققان در ماه نوامبر گزارش دادند که دو بیمار، یک مرد و یک زن، پس از مصرف دارو برای درمان آرتروز، رشد مجدد حداقل برخی از موهای خود را مشاهده کردند.

به گزارش بازار خبر، در بیماری موسوم به «alopecia universalis» که در آن سیستم ایمنی بدن افراد به فولیکول های مو حمله می کند و منجر به از بین رفتن مو در کل بدن می شود؛ اما این مرد و زن پس از مصرف داروی «tofacitinib» آرتریت، شاهد رشد مجدد مو در پوست سر، ابرو و در زیر بغل خود می شوند.

با این حال، این دارو دارای عوارض جانبی است. استفاده طولانی مدت از «tofacitinib» با توجه به گزارش شرکت سازنده آن، باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت های جدی و همچنین پارگی معده و روده می شود.

با این حال، این یافته های جدید برای بیماران امیدواری ایجاد می کند. دکتر دوریس دی، متخصص پوست در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، که در این مطالعه شرکت نداشت، بیان کرد: «از دست دادن مو واقعا اعتماد به نفس را تحت تاثیر قرار می دهد. با مطالعه چگونگی اثرگذاری tofacitinib، محققان بهتر می توانند درک کنند چه نقصی موجب می شود که افراد ریزش مو را تجربه کنند و سپس قادر به توسعه درمان های جدید با اثرات جانبی کمتری خواهند بود.»


منبع: جام جم آنلاین